MOŽDA VAM I POMOGNE ;) – Osam trikova ustajanja iz kreveta …

Probuditi se ujutro na vrijeme, skočiti iz kreveta i biti pun elana, nekima je dugogodišnji neostvareni san. Čitav život, zvuk budilice, nešto je najgore što ste čuli, a kašnjenja na predavanje, na posao, na doručak stvar svakodnevice. Grižnja savjesti zbog kašnjenja, stalne isprike profesorima i poslodavcima dosade. Ako ste ikad poželjeli buditi se ujutro kao sav normalan svijet, onda je ovih 8 trikova namijenjeno upravo vama.

Teško buđenje ima svoje uzroke. Usporeni metabolizam, dugotrajna neispavanost, slabokrvnost, nizak tlak, pa čak i razvojna faza, razloga zašto se pojedini ljudi ujutro teško bude ima mnogo. Kako bi doskočili tom problemu, potrebno je potaknuti uspavani organizam. Evo par korisnih savjeta:

1. Namjestite budilicu na vrijeme kada vam se tijelo prirodno budi

Bez obzira na koliko ste sati namjestili alarm, vrlo vjerojatno ćete budilicu gasiti nekoliko puta, pa se ustati kada iritirajući zvuk više nećete moći podnjeti. To znači kako se vaše tijelo nije spremno probuditi, primjerice, u 5 ujutro, već u 7. Problemu tvrdoglavog ignoriranja zvuka budilice doskočiti možete tako da alarm postavite na 5 do 7. Idući dan postavite ga na 10 do 7 i tako, iz dana u dan, postupno dodavajte minute. Kroz mjesec dana probudit ćete se u željeno vrijeme, bez razbijanja budilice.

2. Malim pobjedama do uspjeha

Nikakva logika pospancima ujutro nema smisla. Logično, ako ustanemo dva sata ranije, obavit ćemo više posla i “zaraditi” više vremena za druge ciljeve. Međutim, ta logika nekome tko je ujutro spreman svjesno zakasniti na, primjerice, let na dugo planirani godišnji odmor, u zamjenu za samo nekoliko minuta sna, ne znači ništa. Zato je potrebno primjeniti logiku malih pobjeda.

Dovoljno je da, barem jedan dan u tjednu, postignete da ste na nogama pola sata ranije, no jučer. Potom pokušati to isto učiniti tri puta tjedno, sve dok se ne disciplinirate do te mjere da ste svaki dan sposobni ustati pola sata, 45 minuta, sat vremena ranije.

3. Osigurajte podršku

Poznajete nekoga tko rano rani? Živite s takvom osobom? Odlično! Dogovorite se s ranoraniocem da vas kontrolira. Budi kao nekoć mama, dok ste kao dijete kasnili u školu.

Uspjeh je garantiran iz nekoliko razloga. Prije svega, nećete željeti tu osobu iznevjeriti. Dogovor sa drugom osobom da se čujete ujutro ili da se vidite potiče biološki sat da ispuni obaveze. Zato se događa da se, uoči važnih dogovora, sastanaka, odlaska na putovnje, probudimo i prije alarma. Osim toga, kašnjenjem svoju repoutaciju stavljate na kocku.

4. Prilagodite svoj prostor jutarnjem sebi

Postavite više budilica po sobi u kojoj spavate. Nikako na dohvat ruke. Na taj način, kada počnu zvonjeti, jedna za drugom, morat ćete se ustati kako bi ih utišali. U blizini kreveta neka bude samo topla odjeća, u koju možete odmah uskočiti iz tople postelje. Skuhajte si kavu.

5. Nešto radite pogrešno, saznajte što

Krevet, mekan i topao, pospancima je toliko privlačan rano u jutro, da nema te stvari koja bi ih prisilila da skoče iz njega. Mnogi iz kreveta ne mogu ustati jer je stan ili kuća hladna. Osigurati si toplu odjeću, dostupnu odmah pored kreveta, može pomoći u riješavanju tog problema. Bitno je saznati zašto se teško budite, kako biste mogli problem riješiti.

6. Postavite si cilj za sutra ujutro

Ukoliko volite pročitati novine, popiti kavu ili doručkovati prije odlaska na posao, fakultet ili nešto treće, ali to ste napravili jednom ili niti jednom, neka takve aktivnosti, koje su kod vas stvorile ugodu, budu vaš osobni razliog za rano ustajanje.

7. Pratite svoj napredak

Jednom kada uspostavite disciplinu za rano ustajanje, vrlo je lako ponovno se vratiti u staru rutinu. Dovoljno je da jednu večer ostanete budni duže no uobičajeno i sve što ste gradili srušit će se kada se probudite oko pola 11 ujutro, razočarani u sebe. Stoga je dobro pratiti svoj napredak, na običnom kalendaru. Pored svakog datuma zapisati kada ste se ustali. Na taj način stvarate disciplinu, naviku, pa čak i zabavu.

8. Promijenite se

Dugogodišnje navike najteže je promijeniti. Većina pospanaca već se naviknula na tu etiketu, da se time čak i ponosi. Umijesto pospanca postanite ranoranilac. Ustajanje na vrijeme, rano u jutro ima svoje prednosti, a stalna kašnjenja doista nisu lijepa, jer od pospanca postajete neodgovorna i lijena osoba.