S4S Medicinski kutak: Prva linija obrane od mikroorganizama

Sjedim u predavaonici i pokušavam se koncentrirati na beskrajne slajdove koji se nižu preko zida, a u tome me prekida kolegica koja sjedi par redova iza mene. Jakim kašljem probija tišinu u prostoriji. Kako vrijeme odmiče, pridružuje joj se kašalj još nekolicine kolega te se njihov “zbor” nastavlja ritmički glasati do prve pauze. Eto, došle su nam jesenjske kiše, pad temperature, a s njima i prve prehlade.

Za osobu dobrog imuniteta sasvim je normalno da barem par puta godišnje oboli od nekakve sezonske gripe ili prehlade. Unatoč svemu što čujemo u medijima, prehladu je nemoguće u potpunosti spriječiti. Jedino što možemo jest osnažiti naš organizam pružajući mu dovoljno hranjivih tvari, tjelovježbe i odmora. Mi smo stroj kojem su u borbi protiv mikroorganizama potrebni razni vitamini, minerali i elementi u tragovima.

Kada se govori o raznim tvarima koje su potrebne organizmu, vitamin C je definitivno najpoznatiji. Koliko vas je samo puta netko savjetovao da uzmete voća jer ima vitamina C ili nešto slično? Da, unos vitamina C je važan, ali što je s drugim tvarima? Flavonoidima, cinkom, inulinom? Mogla bih do sutra nabrajati tvari potrebne našem organizmu za normalno funkcioniranje. Zato je izrazito bitno imati dobru i uravnoteženu prehranu koja će dati organizmu sve potrebno.  To je, naravno, mnogim studentima popriličan izazov. Tada u pomoć uskaču različiti multivitaminski pripravci i heroj iz sjene – cink.

Naime, cink je neizostavan element kad se govori o imunološkom sustavu. On je taj koji potiče organizam na stvaranje novih  obrambenih stanica. Primjećeno je da njegova vrijednost značajno pada u vremenu prije pojave prvih simptoma neke bolesti stoga je poželjno uzimati njegove pripravke čim osjetimo prve znakove prehlade.

Uz  prehranu postoji još načina koji, unatoč trivijalnom izgledu, mnogo pomažu. Jedna od stvari koje možete učiniti je da si osigurate dovoljno sna. Duži vremenski period bez sna može imati niz negativnih učinaka na organizam, a jedan od njih je svakako i smanjeni imunitet.

Ne pretjerujte s tjelovježbom, ali je nemojte ni zanemarivati.

Ispijanje mnogo vode nije rezervirano samo za ljeto. Zimi je organizmu voda također potrebna za rad.

Zadnje, ali nikako manje važno, perite ruke! To je jednostavan način na koji možemo smanjiti kontakt s mikroorganizmima na najmanju razinu.