“STRUČNI I SVEUČILIŠNI STUDIJI TREBAJU SE IZJEDNAČITI!”

divjak1200

Na konferenciji Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala ministrica Divjak argumentirala je nedavni zakonski prijedlog MZO-a o izjednačavanju kvalifikacija stručnih i sveučilišnih studija, javlja studentski.hr

Iako su se brojni predstavnici sveučilišta u Hrvatskoj posljednjih mjeseci protivili izjednačavanju kvalifikacija stručnih i sveučilišnih studija, prema riječima ministrice znanosti i obrazovanja Blaženke Divjak Ministarstvo je, oslanjajući se na mišljenje Ustavnog suda i želeći spriječiti diskriminaciju studenata stručnih studija, uputilo zakonski prijedlog kojim će se kvalifikacije tih dviju vrsta studija izjednačiti.

– Kao ministrica na čelu Ministarstva koje je takav prijedlog uputilo u proceduru, podržavam prijedlog da se kvalifikacije razlikuju po vrsti, primjerice stručni i sveučilišni studiji po vrsti, s obzirom na to da je kod jednih veći naglasak na vještinama, a kod drugih na akademskim znanjima, ali ih ne smijemo razlikovati po razini ukoliko je isti obujam. – izjavila je Divjak argumentirajući odluku koju je Ministarstvo donijelo.

Ona naime smatra da bi se, postupajući suprotno trenutnoj odluci, diskriminiralo 50-ak tisuća studenata mahom upisanih na javna sveučilišta, veleučilišta te visoke škole. Osim toga često se, kako ministrica navodi, radi o studentima koji zbog imovinskog stanja ili drugih životnih uvjeta ne mogu otići studirati izvan mjesta u kojem žive, što treba uzeti u obzir. Iako se gradi binarni sustav čija je ideja da se stručni i sveučilišni studiji razlikuju, ne bi se smjeli razlikovati na način da bi jedni ili drugi bili manje vrijedni.

Zakonski prijedlog, izdan u sklopu reforme cjelokupnog sustava obrazovanja, s posebnim naglaskom na visokoškolskoj razini i razini strukovnog obrazovanja poslan je zajedno s ostalim kurikularnim dokumentima na međunarodnu recenziju koja bi trebala pridonijeti njihovoj kvaliteti. Cijeli bi postupak recenziranja trebao biti gotov u siječnju te će se potom o spomenutim dokumentima i njihovim potencijalnim izmjenama dalje raspravljati.

Piše: Željka Jeličanin (studentski.hr)