STUDENTICA EKONOMIJE ANA KUIĆ BAVI SE FREELANCINGOM!

freelancing-tips

Intervjuirali smo Anu Kuić, studenticu ekonomije koja se bavi freelancingom, i zamolili je da nam kaže kako je to sve počelo, kojim poslovima se bavila, s kim je surađivala i koliko je teško uspjeti u takvom poslu.

Freelancer je radnik koji se sam zapošljava, nema fiksno radno vrijeme, rijetko je vezan za jednog poslodavca i istovremeno može obavljati posao za više njih. Do poslodavaca se dolazi objavom oglasa na jednoj od stranica za freelancing gdje se navode svoje vještine, znanja i iskustvo.

Ovo je odlična prilika za sve studente koji imaju želju raditi, ali nisu u mogućnosti imati posao s fiksnim radnim vremenom, a evo što nam o tome kaže Ana:

Freelancingom sam se počela baviti slučajno krajem 2013. godine. Bilo mi je dosadno pa sam se javila na FB oglas za volontiranje na jednoj glazbenoj web stranici. Moj zadatak je bio postavljanje videa i ostale sitnice vezane za održavanje sajta na WordPress platformi. Nedugo nakon toga, vlasnik te web stranice pokrenuo je svoj web shop i trebala mu je pomoć oko postavljanja proizvoda, SEO-a i promocije na društvenim mrežama pa je pitao mene da mu pomognem. Mjesecima smo zajedno radili na web shopu i dijelili zaradu, a ja sam odlučila iskoristiti stečena znanja pa sam otvorila profile na UpWorku, Fiverru i sličnim stranicama koje spajaju freelancere s potencijalnim poslodavcima. S obzirom na jako veliku konkurenciju, u početku mi se činilo da nijedan poslodavac neće odabrati baš mene, ali nakon par tjedana situacija se promijenila. Moj prvi poslodavac na Fiverru prihvatio je moju ponudu i nakon odrađenog posla ostavio mi je pozitivan feedback što mi je poprilično pomoglo u daljnjem pronalasku poslova. Surađivala sam s raznim blogerima i web shopovima diljem svijeta, a najviše s Amerikancima i Kanađanima.

Marketing me oduvijek zanimao, a znanje stečeno na fakultetu nije mi bilo ni približno dovoljno pa sam u početku radila greške, no upravo zbog toga danas bolje znam kako funkcioniraju stvari u digitalnom svijetu i kako marketinške aktivnosti usmjeriti ka postizanju najboljih rezultata za klijente. Prednost ovakvog načina rada je mogućnost da svoje radne zadatke odradim odakle god hoću pa tako najčešće radim iz kafića.

Kao nedostatak bih istaknula određenu dozu nesigurnosti jer se često dogodi da sam polovicu godine zatrpana poslom, a drugu polovicu odrađujem sitnice za neke stalne klijente što zna biti dosadno, rekla je za S4S Ana Kuić.