Tribina “Biciklizam u gradu Splitu”

Upravo zahvaljujući tribini znakovitog naslova “Biciklizam u gradu Splitu” protekla subota  (24.11.2012.), u splitskoj Info zoni, bila je i više nego zanimljiva.
Tijekom višesatnog druženja, koje je počelo u 19:15, poseban naglasak stavljen je na biciklizam u prometu. Tema je to o kojoj ste do sada imali priliku čitati i na našem portalu.

Na facebook pozivnici za ovaj događaj stoji: “Povod za ovo okupljanje je gostovanje zagrebačkih kolega iz Sindikata biciklista; udruženja koje je napravilo pravu revoluciju po pitanju uvažavanja potreba stanovnika/biciklista u svom gradu”. Gosti su bili predstavnici Grada Splita, predstavnici MUP-a, projektanti nikad realizirane splitske mreže biciklističkih staza, predstavnici srodnih udruga (Sunce, TK Split…), mediji i putnici namjernici.


Unatoč činjenici da je grad Split prepun brežuljaka, vožnja bicikla tijekom posljednjih godina sve je popularnija, kako među mlađom, tako i među zrelijom populacijom. I jedni i drugi rado će “baciti đir” preko žnjanske šetnice ili kroz park-šumu Marjan, no krenu li se voziti bilo kuda po gradu, neće im biti ni malo lako.

Razlog je vrlo jednostavan. Naime, osim onog malenog dijela
od Parka mladeži pa prema Poljudu, grad Split nema uređenu biciklističku stazu. Stoga nimalo ne čudi da su sudionici tribine, predstavnici biciklističkog kluba Timun, na čelu s predsjednikom Vedranom Medveščakom, uputili apel Gradu te pozvali okupljene na što skorije rješenje problema.

Između ostalog, Medveščak je istaknuo:
,,Park-šuma Marjan idealna je rekreativna zona u gradu, ali ni na njoj prava biciklistička staza ne postoji, tek 400-tinjak metara staze koja vodi iz nigdje u ništa!”
Koliko je važna biciklistička infrastruktura, članovi Sindikata biciklista vjerno su prikazali kroz četiri prezentacije već u prvim minutama druženja. Potaknuti viđenim, brojni su sugrađani započeli postavljati pitanja, ne samo biciklistima i sindikatu, nego i predstavnicima Grada Splita te splitskim policajcima.


Ljubomir Martinčev Juričev, predstavnik Službe za planiranje urbanizma, podržao je ideju biciklističke infrastrukture u Splitu, no također je pojasnio kako je riječ o projektu koji je “na čekanju” zbog nedostatka financijskih sredstava. S njim se dijelom složio i Mislav Jakovljević, projektant mreže biciklističkih staza u Splitu, koji je ovom prilikom naglasio: ,,Biciklističke staze u gradu, nisu samo san pojedinaca. Već sad postoje planovi po kojima je predviđeno pet kilometara staze, od Ravnih njiva do Marjana, koji se spajaju na već postojeću
trasu u Ulici Hrvatske mornarice. Ipak, jasno je i da biciklistička staza ne može biti samostalan projekt, nego treba biti dio većeg projekta koji ujedno podrazumijeva prilagodbu ceste i kompletnog prostora, a samim time i znatna financijska sredstva.”
Sve u svemu, od planova do stvaranja projekata, proteklo je dosta vremena.

Nadamo se da, unatoč nezavidnoj financijskoj situaciji, neće proći previše vremena i do same realizacije.
Jeste li znali?
– prvi bicikl u Hrvatskoj pojavio se 1860.godine;
– prvi biciklistički savez u Hrvatskoj je osnovan koncem 19.stoljeća;
– Hrvatska danas ima 257 biciklističkih ruta ukupne dužine 9 466km.
U nadi da će i grad Split doprinjeti porastu ovih brojki, podsjećamo i na peticiju koja je u tijeku, a kojoj je cilj označavanje biciklističkih staza i to na relaciji: Ravne njive – Poljud – Sjeverna vrata – Zenta – Žnjan.
Želite li dodati svoj potpis na listi postojećih, možete to učiniti i od doma, i to na službenim stranicama H-alter, http://www.h-alter.org/.
Budite i vi dio promjena, makar iz naslonjača, te nas čitajte  i dalje!